EL NOU REPTE

diumenge, 30 de maig del 2010

100 x 100 cicloturisme

Des de la meva tornada del Marroc no havia fet cap sortida seriosa. N’havia fet una de 40km per carretera i una altre amb en Pep amb les btts per pistes planeres. Si això li sumem una gastroenteritis de 12 dies el resultat es un estat de forma pèssim.

Dons ahir tocava anar a veure com estava realment i la millor manera per fer-ho era ajuntar-me amb la gent de cicloturisme català i anar a fer una ruta per la Cerdanya francesa i el Conflent.

Sortim de Llívia a les 9h, direcció Font Romeu.
Res, a la primera pujada cap el Col de Fau ja veig que avui tocarà patir de valent. Tot i això intento anar amb el grup de davant, els nois del Bergadà i en Xevi. Quins escaladors!!! El ritme que porten es massa fort per mi, tot i que els enganxo varies vegades sempre acaben marxant.
Ho deixo estar.

Ara seguim cap a Font Romeu. M’ajunto amb el Butanito i acordem fer el recorregut rollo Carlos Sastre. Es tracte de perdre 5 minuts a cada port. Ho fem molt bé i complim perfectament el nostre objectiu.

Coronem el Col du Calvaire ( 1836) fem la foto de rigor i seguim.

Ara baixem quasi bé fins a Mont Lluis i anem direcció els Angles, la carretera es d’aquelles típiques de muntanya, uns 3 metres d’amplada, l’asfalt força rugós i paisatges impressionants.
Un cop som a dalt iniciem el descens per una carretera amb molt bon estat.
Ens agafem de baix al manillar i a tot drap cap a Matemala.
Ara tocava pujar el Col de Creu (1712), en principi només es un “repechon”.
Un repechón? Buahhh!!!!! Com puja aquesta carretera!!!!!!
Em torno a ajuntar amb el butanito, en Guillem també es queda amb nosaltres i anem fent al nostre ritmillo cap a dalt. Coronem. Ja en tenim un altre.

Entrem al Conflent i anem direcció a Railleu i Olette, peró abans d’arribar-hi agafem direcció Ayguatebia per una de les carreteres mes guapes que he fet mai.

La pujada cap a Col de Llosa es força interessant, força llarga, força dura i molt entretinguda. La torno a fer amb en Butanito i a estones amb en Guillem.

Un cop em coronat fem una baixada molt ràpida, en els trossos mes rodadors intento seguir el ritme d’en Raul, (buff, com pedala el tio). Aquest a estat el meu últim esforç, tinc les cames que em foten un mal d’aquells de veritat.
Ja només ens queda pujar el Puigmal……. Però ens rajem, es tard estem cansats i alguns molt cansats.
Així que enfilem altre cop cap a Llivia però fent una mica de volteta per el Col de Perxe.

I avui segona part de 100 x 100 cicloturisme.

I sense bicicleta!!!!!

Aprofitant que era a la Vall de Bianya de finde, he anat fins a Olot per veure si veia passar algun participant de la brevet Barcelona-Perpinyà-Barcelona. Es una sortida cicloturista de 600 km. Si, si, 600 km .

He tingut sort i m’he trobat la Nikabike i en Senyalaire. Els he anima’t una miqueta, cosa que potser tampoc calia ja que anaven a un ritme molt bo i amb cara de pasar-ho força bé.

Salut.

joan babot ha dit...

Bona surtida Pera, no dejes de entrenar que luego cuesta mucho coger la forma.

te mando mi correo para para que me mandes el tuyo y poderte enviar alguna foto de la titan que estas muy guapo.

juanbabot@gmail.com

un saludo

nikabike ha dit...

Quina xulada de ruta que heu fet.... i jo patint (el somriure és x la fot, jejeje) Quina il.lusió veure't, de veritat!! Gràcies per la foto i a veure si ens veiem aviat i ens expliquen les nostres aventures, tu per la sorra i jo x asfalt. Una abraçada!!