EL NOU REPTE

EL NOU REPTE

diumenge, 30 de gener del 2011

LA CANDELERA

SI LA CANDELERA PLORA, L'HIVERN ES FORA; SI LA CANDELERA RIU, L'HIVERN ES VIU.



Segons la sabiduria popular, dimecres sabrem si l’hivern serà llarg o si la primavera s’avançarà.

I així estic, esperant a que arribi el dimecres per poder saber si seguiré passant fred quan surti amb la bici, i per tant em seguiré engustipant ( ara ja porto 12 dies) o si de una vegada per totes comença a fer una mica de bo i podem tots plegats començar a gaudir de llargues pedalades.



Si, ja ho se..... Tampoc s’ha de fer massa cas a aquestes antiquades tradicions. Des de casa podem consultar la previsió metereologica per tota la setmana i deixar-nos de romanços.
Però..

PER LA CANDELERA, L'ÒS SURT DE LA OSSERA.


Al Pirineus, hom creu que aquest dia l'ós es desperta i surt de la cova i que, en funció del temps que faci a fora, es despertarà del tot o bé tornarà a dormir. L'explicació diu que l'ós surt i mira el cel nocturn: si hi ha lluna plena torna al seu refugi i prolonga la seva letargia durant quaranta dies més; si hi ha noviluni, surt del seu cau, sabedor que l'hivern ha acabat.



Au dons, dimecres tots a mirar la lluna. Noe, també va per tu, que desprès ens vens amb allò “ de que els oso me ha ganado....”



De fet, al menys per aquí  no ens podem queixar massa de tot l’hivern que està fent, però segur que molts, com jo mateix, em fet coincidir els dies de bici amb els de mes mal temps.

I els números canten. Entre desembre i gener he fet 459 km menys que el desembre i gener passat.



Així que dimecres, no em miraré per res la candelera. Seguiré pedalan, passant fred i si fa bo, millor.



Salut.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

aixo de la candelera no se realment com funciona jo el mes de juny ja te dire com a acabat el fred i si els ossos han sortit o no . pro jo pensava que els "homes" sortiu tan si la candelera i els ossos han sortit o no. .7

Núria ha dit...

Però tambè hi ha una dita que diu:
A la candelera tan si plora com si riu el fred es viu, o sigui que ens queda fred per temps.
(m'he permes fer un comentari a el teu blog)

Pere ha dit...

David .7
Com deia aquell, hi han homes,homenets i cagammandurries je je...

Nuria:ja ja; em d'agafar la dita que mes ens convingui, per sort en tenim per donar i per vendre.
També m'agrada molt aquesta:
Tant si plora com si riu, ja ve l’estiu.

Noe SLopes ha dit...

jajaja, venga, agafaré una nova versió mes "cabrera":
La Candelera, tant si riu com si plora, deixa la tonteria, gafa la bici i surt ara!!
jijiji. Pere, bien abrigado, dos buffs en el cuello y una patada al constipado. Que no te gane!