EL NOU REPTE

diumenge, 25 de juliol del 2010

SOMNI D'UNA NIT D'ESTIU

Fa uns mesos, en Raúl, ens presentava una proposta de ruta força interessant. La titulava Somni d’una nit d’estiu, i es que treballar de nit deu tenir aquestes coses.

La ruta havia de sortir de Puigcerdà, passar per Puymorens, Ax les Termes, pujar el Coll de Pailleres, el desconegut Coll de les Hares, Coll de la Creu, Coll de la Llosa i Coll de la Perche. Està bè, no???

Desprès de canviar la data inicial, ens posem d’acord per fer-la aquest dissabte, en Raul, en Guillem, en Roger i un servidor.

Ens trobem a les 8 del matí a l’estació de tren de Puigcerdà. Preparem les bicis, agafem barretes i aigua i a abans de 2/4 de 9 ja estem pedalant.
Avui estreno el maillot de finisher de la titan desert, en Roger portar el del campió del mon. Quin nivell ¡!!!!!!

Passem La Tour de Carol i comencem a enfilar cap a Porte-Puymorens i col de Puymorens. Quin fred ¡!!!!! Si, estem a mitjans juliol i ens hem fotut de fred. Molt de vent de cara, algun núvol i fred, molta fred.

Coronem Puymorens, son 24 km sense massa desnivell però el vent s’encarrega d’endurir-ho una miqueta.
Fem la foto de rigor.

I ara, cap a Ax les Termes.Mes fred. Es una baixada molt rapida, amb molts de cotxes. Quant passem per L’Hospitalet-pres l’ Andorre no puc deixar de mirar una enorme paret de muntanya on fa uns anys varem pujar seguint El Camí dels Bons Homes, aquest any els meus companys de club hi tornaran.

Un cop som a Ax mengem una barreta i comenta la pujada dura del dia, la pujada estrella, Col de Pailheres, 19 km amb molt de desnivell, sense rampes dures peró molt constans. Aquest any els del Tour veren baixar per on pugem nosaltres i baixarem per on ells varen pujar.

En Raul i en Roger agafen ritme i van pujant, jo em paro a evacuar líquids (pipí) i segueixo a munt. Em trobo en Guillem en el km 4 que m’està esperant i pugem tot dos junts. Jo vaig marcant una mica el ritme i ell em promet que no m’ esprintarà quant arribem a dalt. Igual que aquell parell de sapastres del Tourmalet.

Si abans passàvem fred, ara toca calor, i molta ¡!!!.
Tot el coll es manté amb unes pendents entre el 5,5% i el 7%. Anem pujant i fent alguna foto.

Ja anem acabant nomes queden 5 km i la pendent a partir d’ara es aquesta:

A partir d’aquí El Somni d’una Nit d’Estiu es converteix en aixó:

Buff!!! Quin patir!!!! Em comença a fer mal l’esquena, ja semblo el Pupes.
A principi de juny, les plantes dels peus, per Sant Joan el genoll i ara l’esquena. No se com agafar-me al manillar, com vaig mes bé es dret, però no aguanto gaire estona.

Coronem.

En Raul i en Roger ja fa estona que ens esperen i deuen estar congelats ja que a dalt torna a fer fred.

Baixada espectacular cap a Mijanes. Que n’es de maco aquest port ¡!!!!!!

I ara cap el Coll de Hares. L’esquena em fa molt mal i vaig molt a poc a poc. Reagrupem i anem fins la cruïlla de Matemale. En Guillem, en Raul i en Roger seguiran cap el coll de La Creu, jo me’n vaig cap a Puigcerdà, peró abans em queda el Col de la Quillane i un puja i baixa fins a Puigcerdà desprès de 140 km i 3000m+.

La foto del dia i potser de l'any.

Estic baldat.

Raül ha dit...

Felicitats i ànims company !! A recuperar-se !! Felicitats, la "ruta curta" és ja una verdadera bestiessa, així que tot "clavat" de l´esquena però la vas acabar.
Ens veiem a la propera...

TITAN ha dit...

Amb un res i no res t'has fotut una etapa de tour. Ja pots estar content.
Salut

Guillem ha dit...

Felicitats!!!

Acabar aquesta etapa amb les molèsties que tenies té molt de mèrit!!!

A fer bondat i a recuperar-se per la propera!!!

Roger ha dit...

Ep Pere!!!

Llàstima del mal d'esquena, jo durant aquest any, en moltes sortides que feia també en tenia i era un veritable desastre.
Ara toca recuperar-se i a tornar amb més forces, que segur que hi haurà moltes altres sortides com les d'ahir per poder disfrutar

Noe SLopes ha dit...

Uffff, si con ese dolor en la espalda has podido hacer una ruta de 3000mts de desnivel entera...me quito el sombrero. No hay nada que moleste mas encima de la bici que un dolor de espalda.
Espero que te recuperes pronto y que ese dolor no vuelva a molestarte.

Jordi Marina ha dit...

Renoi tiu!!!

No me truquis en una bona temporada per sortir... estas que te surts!!!

Molt guapa la ruta.. he estat aquest cap de setmana amb la moto fent aquests portets... la baixada a Aux una bogeria amb tant de transit... per la resta... molt i molt guapa!!!

Felicitats!!!

joan babot ha dit...

Hola Pera al final llegaras al filo de lo imposible,los retos que te propones son cada vez mas exigentes menos mal que estas jodido, sino no se donde llegaras,bueno si un dia puedo ya intentare hacerla yo,decirte que este fin de semana hemos realizado la epic trail ya lo veras en mi bloc, buenas vacaciones.

joan

nikabike ha dit...

Pere!! Desprès d'aquesta super crònica has de venir a la quedada del 21!!! Que tenim ganes de xerrar amb tu!! Cuida't i bones vacances !!!